Ilgaz milli park
Írta: ha5oj - Dátum: április 27 2012 11:31:05

Ilgaz milli park - a Fekete tengertől hazafelé Ankarába

Hírek képei: ilgaz01.jpgMilyen rövid tud lenni egy hosszú hétvége, máris indulni kell hazafelé. A tengernek búcsút mondva ismét a hegyek felé kanyarodtunk. Mivel az út hosszú, csak közép tájon terveztünk egy megállót, igaz három geoládával és egy délutáni ebéddel kombinálva, így talán sikerül este 10-ig hazaérnünk Ankarába.

Hírek képei: ilgaz8.jpgAhogy az útvonal profilján látszik, 505km várt ránk, és a magasság is eléggé cakkos. A fenti képen látható havas hegyeken bizony át kellett kelni! A GPS tanúsága szerint a tengerszintről (és 26°C-ból) indulva felmentünk 1846m magasba, hogy utána 1516m magasságban hódolhassunk geocaching hobbinknak. Hírek képei: ilgaz2.jpg

Gyönyörű havas területen haladt az út - szerencsére rendesen megtisztítva, így a hóláncot nem kellett feltenni a kerekekre. Az elmúlt napokban Igo Péter - a GPS navigátor - néhányszor megtréfált minket, mert nem ismerte az összes utat, így gondosan ellenőriztük a papír térképet is, meg a túra GPS-ben levő túrista térképet is. A betáplált koordináta a felkeresni kívánt geoláda volt, már az elején szólt az autós navigátor, hogy nem tud végig utat a célponthoz. Ez nem gond, hiszen az erdőbe megyünk. Egyszercsak a hegyi szerpentinen az egyik kanyarban közölte, hogy megérkeztünk a célhoz. Az út egyik oldalán magas hegy, a másik oldalán mély szakadék .......és naná, hogy a szakadék irányába mutat, hogy oda menjünk még 600 métert gyalog .......köszike..... A következő félreállónál térkép tanulmányozás után megtaláltuk a bevezető utat, ahol enyhe emelkedőn másfél kilométert kellett sétálnunk.

Hírek képei: ilgaz3.jpgHírek képei: ilgaz4.jpg

Az idő ilyen alacsonyan (1500m) már kellemes, rövidujjas volt, viszont sok helyen volt még hó, illetve latyak az olvadástól .......nomeg rengeteg tiszta vizű hegyi patak!

Hírek képei: ilgaz5.jpg

A hó helyenként még vastag falat alkotott, de a fák törzse körül mindenhol el volt már olvadva ..... éledezik a természet!

Hírek képei: ilgaz6.jpg

Az előző ládika aránylag könnyű becserkészése után egy kis sziklamászás következett az Indağ barlangokhoz. Itt sajnos csak a geocsésze hűlt helyét találtuk meg, viszont a barlangok érdekesek voltak.Hírek képei: ilgaz7.jpg

A nap végére hagytuk a Celtıkbası köftéző melletti ládikót. Érdekesen néztek ránk, amikor leparkoltunk a köftéző előtt, és mégsem tértünk be, hanem elindultunk a nagy semmi irányába. Gyorsan meglett a cache, így jöhetett a jól megérdemelt köfte. Jót kuncogtunk, amikor megterítettek egy hatalmas újságpapírral! Viszont a köfte (itt is) nagyon finom volt.

Hírek képei: ilgaz9.jpgHírek képei: ilgaz10.jpgEste fél tízkor parkoltunk le a ház előtt, ahol Doğan, a kedvenc halasunk fogadott, érdeklődve, hogy hogy éreztük magunkat, milyen volt az utunk .....éppen zárta be aznapra a boltot, és Ő is ment haza.

A három nap eredménye a túra GPS-ből kiolvasva:

megtett út: 1203 km
legalacsonyabb hely: 0 m
legmagasabb hely: 1846 m

A profil kép bal és jobb oldala Ankara, a bal oldali egyenletes magasság az elkerülő körgyürü.